lauantai 31. maaliskuuta 2018

Lahjakkaita myyjiä Amerikassa



 ”Amerikkalaiset osaavat myydä”, kirjoittaa kolumnisti Jan Fleischhauer Der Spiegel-lehden numerossa 46/17. Juttu käsittelee Facebookia ja Venäjän osuutta Trumpin vallikampanjaan. Hän mainitsee nimeltä facebookin pääjuristin Colin Stretchin. Tämä kiertelee vastausta facebookin mahdollisuuksista. 

”Asuin pitkään Amerikassa. Jos amerikkalalaiset jotain osaavat, niin myymisen taidon.” Teslan Model S on auto, jota tarjotaan urheilulimusiinina, mutta jos sitä ajaa urheiluautona, on jo 140 kilometrin jälkeen mentävä latausasemalle. Minun mielestäni auto, jota on ajettava moottoritiellä Fiat Unon vauhdilla, on urheiluauton vastakohta. Kuitenkin kaikki sitä hulluna haluavat.


Lehdistössä oli pari kuukautta sitten viesti, että Procter & Gamble poistaa facebookista täsmämainontansa. Syyksi ilmoitetaan, että konserni ei enää usko siihen, että facebook tietää niin tarkasti käyttäjiensä mieltymykset kuin on aina väitetty. Kun tämä päätös tehtiin, ei Procter & Gamblen väki vielä tiennyt, että facebook sanoo, ettei se pysty päättelemään valuutasta, mistä maasta asiakas tulee. Ehkä facebook on internetin Tesla.”