lauantai 17. heinäkuuta 2010

Laihduttamisesta

Ja vielä lisää Hans-Peter Zimmermannin uutiskirjettä. Tällä kertaa laihduttamisesta. Se joka haluaa tietää lisää, viestittäköön. (Kääntäjät ja terapeutit eivät kuitenkaan te työtään ilmaiseksi. Kuin ei maitoakaan saa marketista ilmaiseksi.)

………………………………………

Laihdu kämmenterapialla?

On sanottava rehellisyyden nimessä, ettei minulla ole aavistustakaan, toimiiko tämä. Mutta Heribert Fischer, berliiniläinen sisätautilääkäri, joka on ennenkin lähettänyt artikkelin uutiskirjeeseeni, kirjoittaa minulle näin:

(siteeraan)
Oletan että olen löytänyt sen miksi painamistekniikka toimii hyvin, jos haluaa laihtua.

Näen kolme syytä, miksi ihmiset lihovat.

1. Useimmat lihovat, koska he (eli heidän alitajuntansa) haluaa suojautua jostakin tai joltakin.
2. Jos ihmisellä on liian vähän painoarvoa yhteiskunnassa (eli jos ihminen tuntee itsensä arvottomaksi).
3. Useimmat ylipaino-ongelmat (korkeintaan 10 kg ylipainoa) johtuvat siitä, että ihminen menee nukkumaan ajatellen ”toivottavasti selviän huomisesta”.

Kohdassa 1 olen hoitanut kolmea naista, joilla oli 30 kg ylipainoa. Pyysin heitä muistamaan, milloin he alkoivat lihoa, ja mikä syvä loukkaus tai pelko aikaan liittyy. Samoin kuin jos olisin hoitanut pelkotiloja, pyysin heitä muistelemaan tätä tilannetta kaikkineen ja sitten käytin painamistekniikkaa. Kahden viikon kuluessa he kaikki laihtuivat 8-12 kg ilman minkäänlaista muutosta ruokavaliossa.

Tunnette varmaankin testin, jossa käsi ojennetaan sivulle. Ihmistä pyydetään panemaan vastaan kun käsivartta painetaan ylhäältäpäin, jolloin nähdään tavallinen vastaanpanon voima. Sitten kysyn heiltä, haluavatko he laihtua, ja käsivarsi menee helposti alas, mikä tarkoittaa, että alitajunta ei halua että tämä ihminen laihtuu. Painatusterapian jälkeen käsivarren voima oli ennallaan, kun esitin saman kysymyksen.

Olen sitä mieltä, että annatte uutiskirjeellänne ihmisille todella paljon, kuten esimerkiksi minulle tämän ajatuksen, jota en malta olla esittämättä, ja haluan antaa teille tämän tiedoksi seuraavaan seminaariinne. Tämä mitä kirjoitan olen itse kokenut, eikä se ole huuhaata. Haluan että mahdollisimman monet ihmiset tietäisivät tämän!

Parhain terveisin, Heribert Fischer, Berliini
(sitaatti päättyy)

Kiitos, Heribert Fischer, tästä vinkistä. Minä annan sen teille ilmaiseksi ja pyydän kertomaan, auttoiko se. Siis tämä tekniikka. Sen löytää täältä:
www.hpz.com/handtherapie.html

Oppilaani Mario Spichiger on tehnyt siitä kokonaisen liikekonseptin:

www.phobopress.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti