Sveitsiläisen varsin suositun ja tunnetun yritysneuvojan ja hypnoositerapeutin Hans-Peter Zimmermannin täyslaaki puuttuvaa alennusjärjestelmää vastaan pienissä yrityksissä...
Saksaa ymmärtäville yrittäjille suosittelen lämpimästi Zimmermannin uutiskirjettä:
http://www.hpz.com/
Sivuilta löytyy hyvin paljon hyödyllistä tietoa kenelle hyvänsä, mutta etupäässä PK-yrityksille.
......................................................
Tiedän, että nykyisten maanisten huutonettihalpakauppojen aikakaudella minusta ei ehkä pidetä, kun sanon: epäselvät alennussäännöt ovat jokaisen yrityksen ja jopa jokaisen liikkeenhaaran lopun alku.
On hyviä syitä alennukselle. Nämä ovat:
- alennukset suurista määristä. Pienestä voitosta huolimatta suuret määrät teettävät vähemmän työtä markkinoinnissa, pakkaamisessa ja rahdissa.
- alennukset, jos asiakas hakee tavaran itse. Pieni voitto ei haittaa, koska lisäpalveluista ei tavarantoimittajan tarvitse maksaa.
- käteisalennukset. Ne menetykset, joita käteisalennuksista syntyy, korvataan sillä, että heti saadusta rahasta saadaan korkoa.
Hyviä alennussyitä EIVÄT OLE:
- alennus ystävälle. Sellainen ihminen, joka tietää, että ansaitset vähemmän kuin mitä sinulle kuuluu, EI ole ystäväsi, vaan pahin vihollisesi. Tai toisin sanoen: kenellä on tuollaisia ystäviä, ei tarvitse vihollisia.
- alennus nopeasta ostosta. Alennukset, jotka annetaan sille joka on nopea, ovat sikamaisia muita asiakkaita kohtaan, jotka EIVÄT ole valittaneet tuntikausia kallista hintaa.
- painostusalennukset. Asiakas uhkaa ettei osta, jos et anna alennusta. Jos hyväksyt tämän uhkauksen, näytät asiakkaalle, että asiakas voi tehdä sinulle mitä hyvänsä.
Tämä on kuolemanvakava asia! Talouselämä voi toimia vain, jos sen perustana ovat selvät laskelmat ja jos kaikki osalliset hyväksyvät nämä laskelmat.
Jos muuten uskot, että kun annat 20% alennusta, sinun on tehtävä vain 20% enemmän työtä, niin yllätyt kun kuulet tämän: sinun on tehtävä kaksi kertaa enemmän työtä! Enkä usko, että sinun ruumiisi tästä pitää. Ainakin meidän sairaalatilastomme antavat ihan muun kuvan: nykyaikaisia haavoittumisen merkkejä kuten sydänkohtauksia, vastahaavoja ja hermoromahduksia on yhä enemmän ja enemmän.
Jos et usko, niin katso tätä taulukkoa.
Nettotuottosi on 20%?
Ja alennat hintaa...(ensimmäinen taulukon numero)
niin on hyvä tietää,
että jos haluat saman tuoton,
sinun on myytävä näin paljon enemmän
(taulukon toinen numero):
2% 11%
4% 25%
6% 43%
8% 67%
10% 100%
12% 150%
14% 233%
16% 400%
18% 900%
20% ei mitään voittoa enää!
Nettotuottosi on 30%?
Ja alennat hintaa...
niin on hyvä tietää,
että jos haluat saman tuoton,
sinun on myytävä näin paljon enemmän:
2% 7%
4% 15%
6% 25%
8% 36%
10% 50%
12% 67%
14% 88%
16% 114%
18% 150%
20% 200%
Nettotuottosi on 40%?
Ja alennat hintaa...
niin on hyvä tietää,
että jos haluat saman tuoton,
sinun on myytävä näin paljon enemmän:
2% 5%
4% 11%
6% 18%
8% 25%
10% 33%
12% 43%
14% 54%
16% 67%
18% 82%
20% 100%
Nettotuottosi on 50%?
Ja alennat hintaa...
niin on hyvä tietää,
että jos haluat saman tuoton,
sinun on myytävä näin paljon enemmän:
2% 4%
4% 9%
6% 14%
8% 19%
10% 25%
12% 32%
14% 39%
16% 47%
18% 56%
20% 67%
No, miten on?
Jos yhä olet yrittäjä (vai pitäisikö sanoa: raukka?) joka antaa alennusta miten vain, niin harkitsepa tarvitsetko terapeuttia. Tässä lista hypnoositerapeuteista:
www.hypnosetherapeuten.org
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti