”Amerikkalaiset osaavat myydä”, kirjoittaa kolumnisti Jan
Fleischhauer Der Spiegel-lehden numerossa 46/17. Juttu käsittelee Facebookia
ja Venäjän osuutta Trumpin vallikampanjaan. Hän mainitsee nimeltä facebookin
pääjuristin Colin Stretchin. Tämä kiertelee vastausta facebookin
mahdollisuuksista.
”Asuin pitkään Amerikassa. Jos amerikkalalaiset jotain osaavat,
niin myymisen taidon.” Teslan Model S on auto, jota tarjotaan
urheilulimusiinina, mutta jos sitä ajaa urheiluautona, on jo 140 kilometrin
jälkeen mentävä latausasemalle. Minun mielestäni auto, jota on ajettava moottoritiellä
Fiat Unon vauhdilla, on urheiluauton vastakohta. Kuitenkin kaikki sitä
hulluna haluavat.
Lehdistössä oli pari kuukautta sitten viesti, että Procter
& Gamble poistaa facebookista täsmämainontansa. Syyksi ilmoitetaan, että konserni
ei enää usko siihen, että facebook tietää niin tarkasti käyttäjiensä mieltymykset
kuin on aina väitetty. Kun tämä päätös tehtiin, ei Procter & Gamblen väki vielä
tiennyt, että facebook sanoo, ettei se pysty päättelemään valuutasta, mistä
maasta asiakas tulee. Ehkä facebook on internetin Tesla.”
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti